SumUp en Visa gaan samenwerken om de markt voor mobiele betalingen te veranderen

SumUp zal onderdeel uitmaken van het Visa Ready program als Visa mPos innovation partner

London – 5 Juni 2013: SumUp, het bedrijf dat ondernemers in staat stelt om debit en credit card betalingen aan te nemen met smartphones en Visa, ‘s werelds grootste retail betaalnetwerk, hebben vandaag een samenwerkingsverband aangekondigd om de invoering van betaalbare en veilige mobiele point-of-sale (mPOS) oplossingen wereldwijd te realiseren. De samenwerking zal een combinatie zijn van Visa’s expertise wat betreft betalingen, en SumUp’s toonaangevende technologie voor mPOS oplossingen en vernieuwende hardware.

Met deze samenwerking zal SumUp onder het Visa Ready Program vallen en haar mobiele hardware en software acceptatie verder laten testen en goedkeuren voor gebruik met Visa betalingen. Verder zullen SumUp en Visa nauw samenwerken om SumUp’s end-to-end betaaloplossing verder te ontwikkelen, met eigen gepatenteerde hardware en operations systemen, en ook een focus houden op opkomende markten buiten Europa.

Daniel Klein, CEO van SumUp, geeft aan: “We zijn verheugd om mee te doen aan het Visa Ready Program, als één van Visa’s mPOS innovation partners. Het aangaan van een samenwerking met een grote naam zoals Visa zal ons helpen onze visie te realiseren om kleine bedrijven te stimuleren, door op radicale wijze betalingen te vereenvoudigen, de point-of-sale ervaring opnieuw  uit te vinden, en ten slotte te helpen bij het verbeteren van de winkelier-klant relatie. Verder hopen we nieuwe mogelijkheden buiten Europa te benutten.” As onderdeel van de samenwerking zal SumUp toegang hebben tot ondersteuning, best practices, APIs (Application Program Interfaces) en SDKs (Software Design Kits) van Visa, onder andere:

• Tools: Reference applicaties en tools om te doorgaande ontwikkeling van de magenetische streep, EMV-chip (contact en contactless), en mobiele acceptatie oplossingen.

• Directe verbinding met Visa: In selecte landen kan Visa SumUp in staat stellen om direct met  Visa te verbinden door het Visa POS Solutions platform of payment gateways zoals CyberSource en Authorize.Net, de merchant platforms overgenomen door Visa in 2010. Dit zal vereenvoudigde processen van EMV chip transacties als gevolg hebben.

• Diensten met toegevoegde waarde: Visa kan SumUp verder helpen met waarde toe te voegen door ondernemers te mogelijkheid te geven om speciale aanbiedingen direct aan het point-of-sale te verzilveren.

• Visa Ready Symbol: SumUp zal het Visa Ready symbol mogen gebruiken voor promotie zodra haar producten zijn goedgekeurd voor gebruik.

De aankondiging van deze strategische samenwerking met Visa volgt op een recente aankondiging van een twee-cijferige miljoenen Euro investering van American Express en groupon in SumUp.

Media contact: Robert Bownes | [email protected] | +44 20 7324 6190