Meer betalingsmogelijkheden voor ondernemers in Europa

SumUp biedt meer mogelijkheden voor smartphone betalingen met American Express

Amsterdam, 21 Februari 2013: SumUp, het bedrijf dat ondernemers in staat stelt om kaartbetalingen uit te voeren met hun smartphones, heeft een overeenkomst gesloten met American Express. Deze houdt in dat binnenkort American Express kaartbetalingen via SumUp verwerkt worden in alle regio’s waar SumUp actief is. Door deze overeenkomst kunnen internationaal opererende ondernemers binnenkort betalingen accepteren van American Express Cardmembers. In december 2012 breidde SumUp haar diensten aan ondernemers uit, waardoor zij nu actief zijn in tien Europese landen. De mogelijkheid voor SumUp om American Express betalingen te verwerken leidt ertoe dat zij meer types betaalkaarten, in meer regio’s accepteren ten opzichte van andere mobiele Point-Of-Sale leveranciers. Binnenkort zal elk klein- en middenbedrijf, met behulp van SumUp, in staat zijn om kaartbetalingen te accepteren van de klanten van alle grote credit card organisaties. Ook de kosten zijn aantrekkelijk voor de ondernemer, omdat deze niet alleen betaalbaar zijn maar ook transparant en zonder maandelijkse kosten.

Daniel Klein, CEO van SumUp, verklaarde: ‘’Het is zeer frustrerend voor een ondernemer in de huidige economie wanneer zij omzet mislopen omdat zij de betaalkaart die de klant wil gebruiken niet kunnen accepteren. De persoon die nog meer gefrustreerd is, is de klant zelf, aangezien deze met lege handen naar huis gaat. Daarom zijn wij verheugd dat wij nu ook American Express transacties kunnen verwerken en dat onze ondernemers toegang hebben tot de loyale en kapitaalkrachtige relaties van American Express.’’

Media contact: [email protected] | +31 (0) 20 491 9466