SumUp transactiekosten 30% omlaag

Transactiekosten worden verlaagd naar een zeer concurrerende 1,90% voor alle betaalpassen in Nederland, ten opzichte van 2,75% voorheen

Amsterdam – 25 September 2013: SumUp, Europa’s toonaangevende mPOS bedrijf, kondigde vandaag een aanzienlijke kostenverlaging aan.

In Nederland zal SumUp de transactiekosten verlagen naar 1,90% voor alle creditcard transacties, inclusief MasterCard en Visa, ten opzichte van 2,75% voorheen. Deze nieuwe kostenstructuur zal de concurrentie-positie van SumUp sterk verbeteren.

Stefan Jeschonnek, mede-oprichter van SumUp en verantwoordelijk voor producten, geeft aan: “Voor veel ondernemers telt elke cent. Het is van essentieel belang voor ons om hen een zo scherp mogelijke kostenstructuur te bieden. Na goedkeuring van de Britse ‘Financial Conduct Authority’ (FCA) eerder dit jaar om een Payment Institution licencie te krijgen, verwerken we nu zelf onze transacties end-to-end met behulp van bedrijfseigen technologie. Hierdoor zijn onze kosten een stuk lager geworden, en dit berekenen we graag door aan onze klanten.”

De kostenreducering is van toepassing op alle transacties van SumUp klanten in Nederland, vanaf vandaag.

De kostenreducering is het laatste nieuws, nadat eerder investeringen van BBVA Ventures aangekondigd werden, alsmede een geplande uitbreiding in Zuid-Amerika.

Media contact: Robert Bownes | [email protected] | +44 20 7324 6190